18 Jun 2017

kegembiraan dan kesyukuran terpancar di wajah rakan dan taulan sempena kepulangan Datuk Tawfiq ke Tawau

Alhamdulillah dan syukur kehadrat allah subhanahu wa ta a'la kerana dengan izinnya dan limpah kurnianya  telah memberikan kesihatan yang baik serta sempurna kepada pemimpin kami iaitu Datuk Tawfiq Abu Bakar Titingan.

Kelmarin, bersamaan dengan 17/6/2016 ramadhan yang ke 22 kira-kira jam 5.30 petang Dtuk telah menjejakkan kaki ke bumi Tawau yang bertuah ini setelah hampir sebulan berrehat serta mendapatkan rawatan di Kuala Lumpur.

Ketibaan beliau talah di sambut dengan penuh rasa kesyukuran dan penuh rasa kegembiraan oleh sekalian rakan-rakan  yang sememangnya sudah menunggu kira-kira jam 4 petang lagi. Hampir 500 orang menunggu kehadiran beliau di lapangan terbang Tawau
menyebabkan keadaan agak sesak sedikit, memandangkan selain dari rakan-rakan yang menunggu kahadiran datuk ,airport Tawau juga di penuhi dengan sanak saudara yang  menunggu kepulangan keluarga yang bekerja di Semenanjung pulang sempena dengan aidil fitri yang bakal menjelma tidak lama lagi.

Sejurus kehadiran nya, bacaan doa telah di adakan di lapangan terbang Tawau memohon restu dari yang maha esa agar sentiasa di berikan kesihatan yang baik,  sentiasa di lindungi  serta sentiasa di berikan kekuatan di dalam menjalankan amanah yang " urang-urang "Tawau telah berikan kepadanya.

Wajahnya sangat ceria dan senyuman tidak pernah lekang dari bibirnya semasa ketibaannya , mana tidak nya  segenap hadirin menyerbu beliau sambil bersalaman dan memberikan kata-kata semangat dan ucapan selamat pulang ke daerah Tawau yang indah dan penuh kedamaian ini.

Pada pandangan dan pemerhatian admin, Datuk sudah bersedia sepenuhnya untuk sama-sama merayakan ibadah puasa serta merayakan hari raya aidil fitri  yang bakal menjelma bersama orang Tawau dan menjalankan tanggungjawab yang di amanahkan seperti sediakala.

Doa dari kami agar beliau sentiasa di berikan kekuatan dan kesihatan yang baik untuk terus mencurahkan bakti dan tenaga kepada  Tawau dan memastikan Tawau sentiasa terkedan dalam segala aspek terutama sosial dan ekonomi dan kemakmuran daerah Tawau.

Selamat berpuasa..

Salam dari Bumi Balung..




Semuanya ada di Balung ada di Balung....

No comments: