28 Apr 2016

Kerajaan serius membantu peniaga melalui egensi kerajaan yang ada










Ramai yang masih terbuai dengan mainan pihak yang tidak bertanggungjawab dengan menyebarkan berita yang lansung tidak benar sehingga menyebabkan ramai yang sentiasa dan asyik menyalahkan pihak kerajaan. Ini di tambah lagi dengan fitnah yang di sebarkan sehingga sebahagian dari kita lalai dan alpa dalam mengatur kehidupan seharian kerana terpedaya dengan hasutan yang di mainkan.

Dewasa ini perbagai agensi kerajaan yang menyediakan bantuan kepada yang sekecil-kecil sehingga yang sebasar-besarnya bagi menjamin rakyat dapat mempelajari selok belok dalam perniagaan untuk menapung kehidupan dan seterusnya mengukuhkan kedudukan ekonomi  diri keluarga dan masyarakat setempat.

Sebagai contoh salah satu badan kerajaan yang sememangnya  sudah terbukti banyak membantu golongan peniaga-peniaga kecil dalam menjalankan perniagaan  ialah "TEKUN". Ia di tubuhkan bagi membantu golongan peniaga yang memerlukan modal dalam mengembangkan perniagaan mereka. Dengan kelayakan yang sangat minima  para peminjam dapat merminjam dan di berikan pula cara pembayaran balik yang sangat mudah bagi meringankan peminjam seterusnya mengembangkan perniagaan dan membantu mengembangkan ekonomi di tempat masing-masing.

Ada banyak lagi agensi kerajaan yang sentiasa sudi dan sering membantu pemain-pemian industri "Industri kecil dan sederhana" dalam memartabatkan ekonomi penduduk-penduduk yang berminat dalam bidang perniagaan..

Bersambung..

No comments: