18 Jan 2017

Siapa Calon BN di DUN N55 Balung pada PRU 14 ?



DUN Balung  atau Dewan Undangan Negeri Kawasan Balung adalah satu dari tiga DUN yang berada di Parlimen P190 Tawau.  DUN N 55 Balung, DUN N 56 Apas dan DUN N 57 Sri Tanjung. Pada Pilihanraya Umum yang lalu dua kawasan DUN iaitu DUN Balung dan DUN Apas telah di menangi oleh Barisan Nasional  manakala DUN Sri Tanjung telah di menangi oleh DAP.

Bila bercerita akan DUN Balung sudah pastinya kita akan memikirkan dan akan membincangkan apakah kemajuan dan perkembangan yang telah di bawa oleh parti yang menang dan sedang memerintah. Netizen juga akan bertanya dan memikirkan adakah parti yang ada harus di kekalkan dan harus di berikan peluang untuk memerintah pada PRU yang tidak berapa lama lagi akan menjelma.

Di DUN Balung ada lapangan terbang yang memudahkan penduduk yang ada di persekitaran untuk kemana-mana destinasi yang di tuju tanpa mengalami kesesakan jalanraya seperti dilapangan terbang lain . Kewujudan lapangan terbang ini juga menyebabkan Balung di kenali kerana ianya menjadi persingahan pertama oleh pelancung dalam negeri dan luar negara untuk memulakan pengembaraan di Tawau.

Umum mengetahui kemudahan jalanraya iaitu dua lorong dari perbandaran Tawau hinggalah ke Pekan Balung hampir siap sepenuhnya. Jika siap nanti ianya dapat mengurangkan masa perjalanan dan menjimatkan penggunaan bahan api. Di samping itu juga, dengan wujudnya jalanraya dua lorong ini, kemalangan  jalanraya sudah pastinya akan dapat di kurangkan dan akan memberikan keselesaan kepada setiap penguna-penguna yang  mengunakan jalan tersebut.

Seperti kita sedia maklum ADUN Balung yang ada kini sudah menjalankan semua tanggungjawab yang di amanahkan dan
kita dapat melihat apa yang ada di Balung dahulu dan apa yang sudah tercapai kini. Ianya satu pencapaian yang sangat membanggakan oleh setiap pengundi yang memilih beliau pada setiap PRU .

Sedikit perasaan sedih kerana di beberapa ucapan majlis rasmi, beliau  ada menyatakan ini adalah penggal terakhir beliau di DUN Balung dan akan memberikan laluan kepada pemimpin muda yang sememangnya sudah bersedia untuk mengalas tanggungjawab tersebut.

Sebagai pengundi di DUN Balung saya ingin mengucapkan jutaan terimakasih atas limpahan ekonomi yang telah di jelmakan di Balung terutamanya pengujudan Pekan Balung dimana ianya menjadi kawasan utama ledakan ekonomi bagi penduduk-penduduk Balung.  Perasaan sedih sememangnya tidak dapat di sembunyikan oleh setiap pengundi-pengundi yang ada , tapi keputusannya yang beliau ambil kami hormati dan sanjungi.

Persoalan nya sekarang siapakah yang berkelayakan untuk memikul amanah dan tanggungjawab yang bakal beliau tinggalkan,siapakah penganti yang boleh meneruskan kesinambungan kemajuan di DUN Balung?

Rata-rata orang Balung mengharapkan yang bakal menggalas tanggungjawab berat sebagai ADUN Balung hendaklah terdiri daripada seorang yang sememangnya dekat di hati rakyat, sentiasa "Kam satu" datang ke lokasi dan sentiasa turun ke akar umbi. Sentiasa ada dimana-mana samada rakyat berduka ataupun bergembira.

Apapun kami di Balung mengharapkan bakal penganti ini nanti, akan lebih kuat bekerja akan lebih berusaha memajukan dan meningkatkan taraf ekonomi dan pasaranah setiap kawasan dan setiap penduduk yang ada di persekitaran dan DUN Balung...

Bersambung....

Salam dari Bumi Balung..

Semuanya ada di balung ada di Balung.

No comments: