13 Jan 2019

Dia wira ku dan dia ayah ku



Di sini lagi buat kesekelian kalinya. Walaupun dari segi fizikal nya aku kelihatan kuat namun jauh di lubuk hati sanubari ku aku sedang bersedih, aku sedang mengharapkan agar dia cepat sembuh dan pulih seperti sedia kala.

Teringat kira kira 35 tahun dahulu dia lah wira di hati ku, dialah yang aering memenuhi apa saja yang saya hajati, dia lah  juga yang sering mengembirakan hati ini walau dalam apa juga keadaan.

Kini keadaan sudah berubah, walaupun dia sentiasa menunjukkan bahawa dia masih kuat dan masih seperti dahulu tetapi tapi keadaan menunjukkan dia sudah tidak berdaya. Dia hanya bergantung kepada ubat- ubatan untuk meneruskan hidup dan terus membwrikan senyuman kepada kami serta cucu cucunya.

Pada saya dia tetap wira ku. Pada saya semua ini hanyalah dugaan dalam setiap  perjalanan untuk setiap insan yang bergelar manusia akan lalui.

Semoga segalanya berjalan lancar dan sentiasa dalam lindungan allah. Ini hanyalah pengorbanan kecil yang alu buat untuknya sedangkan  apa yang dia sudah korbankan untukku jauh lebih banyak dan tak mungkin saya dapat membalasnya. Hanya kepada allah aku serahkan semoga allah bersama dia selalu walau d mana jua...

Tawau GH HOSPITAL
2.30 pm





No comments: