27 Jun 2016

Perasmian Kilang Makanan Ternakan Balung,Tahniah Sawit Kinabalu-Musa Aman




"Bila berjanji wajib di kota
Tunaikan janji budi bahasa
Kemajuan negeri agenda kita
Negeri Maju rakyat sentosa

Ramai orang membeli tapai
Tapai di urut semanis madu
Kemajuan di cari kejayaan di capai
Tahniah Sawit Kinabalu".

Balung sekali lagi menjadi tumpuan kerana telah di kunjungi oleh YAB Ketua Menteri Sabah Datuk Sri Panglima Musa Aman. Dalam kunjungan kali ini CM Sabah telah dengan sukacitanya datang untuk merasmikan  Kilang makanan ternakan yang telah beroperasi sepenuhnya kira-kira setahun yang lalu.


Di dalam ucapan nya beliau menyatakan “Kerajaan negeri Sabah berbelanja berbilion ringgit mengimpot bahan makanan ternakan, oleh itu dengan ada nya penemuan baru, dapat mengurangkan bil import,satu kebaikan yang boleh memberikan keuntungan kepada kerajaan negeri Sabah. Syabas dan tahniah kepada kumpulan Sawit Kinabalu  di atas usaha. Dan penemuan baru ini dan ianya akan memberikan peluang kepada penternak dan pengusaha untuk mendapatkan bahan makanan ternakan dengan harga yang berpatutan.

“Inilah yang harus di utamakan , sentiasa berusaha dan berikhtiar mencari penemuan-penemuan baru dan keadah-kaedah baru macamana kita boleh membuat bahan makanan sebegini dan seterusnya member kebaikan dan memberikan manafaat kepada penternak-penternak kita.

Diakhir ucapan nya beliau berharap agar “ Ini yang kita mahu, setiap GLC itu dapat menyumbang kepada kemajuan negeri Sabah.Syabas dan tahniah kepada Kumpulan Sawit Kinabalu kerana kejayaan pembinaan kilang makanan ternakan semoga kumpulan Sawit Kinabalu akan terus maju seterusnya membantu usaha-usaha kerajaan negeri  bagi memacu ekonomi yang lebih cemerlang lagi menjamin kesejahteraan rakyat pada keseluruhan nya.

Semoga usaha sebegini iaitu mengujudkan peluang pekerjaan kepada anak-anak tempatan Sabah dapat terus ada di negeri Sabah ini  dan seterusnya dapat mengukuhkan ekonomi penduduk setempat dan  memberikan kesejahteraan kepada masyarakat.

Salam dari Bumi Balung..


Semuanya da di Balung ada di Balung

No comments: