29 Aug 2016

Hari Usahawan Belia Pertubuhan Peladang Tawau

Kepada yang berada di Perbandaran Rawau dan kawasan sekitarnya anda di jemput untuk hadir  ke Majlis "Hari Usahawan Belia" anjuran  Pertubuhan Peladang Kawasan Tawau.

Ianya akan di adakan pada sabtu 17/9/2016 bertempat di Perkarangan Pejabat Peladang Tawau, Taman Mega Jaya 10. Untuk pertanyaan, penyertaan dan sebagainya boleh berhubung di nombor 089-766004.

Perbagai acara telah di sediakan untuk memeriahkan acara pada hari tersebut diantaranya ialah pameran dan jualan hasil-hasil pertanian yang dihasilkan sendiri oleh ahli peladang Tawau di antaranya buah-buahan, sayur-sayuran dan sudah pastinya ianya adalah segar dari baru di petik dari ladang.

Acara pada hari itu nanti juga akan di serikan dengan pertandingan mewarna untuk kanak-kanak yang hadir dan sudah pastinya hadiah-hadiah yang menarik menanti peserta di samping menggalakkan anak-anak untuk mengikuti aktiviti riadah.

Majlis akan di sempurnakan perasmiannya oleh YAB Datuk Tawfiq DSP Hj Abubakar Titingan ADUN N 56 Apas merangkap Menteri Belia Dan Sukan Sabah.

Acara yang memang sudah sinonim dengan Peladang Tawau ialah pertandingan makan tembikai dan sudah pastinya ianya sentiasa di tunggu-tunggu oleh sesiapa saja yang pernah menyertai dan melihat pertandingan tersebut yang menyeronokkan.

Para hadirin juga akan di hiburkan dengan pertandingan karaoke dan  ianya akan memberikan saingan yang amat sengit kali ini kerana ianya terbuka kepada sesiapa saja dan terbuka kepada yang berumur 40 tahun dan kebawah.

Sama-samalah kita memeriahkan acara tersebut semoga ianya dapat menimbulkan kesedaran untuk penduduk Tawau khasnya akan Pertanian dan mengenali lebih dekat lagi akan aktiviti dan fungsi yang dijalankan oleh pertubukan Peladang Tawau.

"Makanan Kita Masa Depan Kita"

Semuanya ada di balung Ada Di Balung"


No comments: