24 May 2016

Penduduk Balung Tawau teruja menanti kedatangan PM Najib.





Tanggal 28/5/2016  merupakan satu tarikh yang sangat bermakna untuk penduduk-penduduk yang ada di sekitar Tawau khasnya di mana sekali lagi Perdana Menteri Malaysia Datuk Sri Najib Tun Razak dengan  rasminya akan merasmikan pembinaan lebuhraya Pan Borneo seperti yang di janjikan kepada penduduk Sabah.

kedatangan nya kali ini begitu istimewa kerana tidak memilih bandar Tawau untuk di lawati tetapi Kawasan balung ataupun Pekan Balung menjadi pilihan untuk menjadi tapak pelancaran untuk majlis tersebut. Ianya terletak hampir 38 km dari bandar Tawau dan ianya akan diadakan di SMK Balung Tawau.

Seluruh penduduk yang berada di sekitar Balung berasa sangat gembira dan tidak sabar menanti kehadiran YB Perdana menteri Malaysia untuk menjejakkan kaki di Balung Bumi yang di kelilingi dengan Ladang kelapa Sawit.

Sememnjak dua tiga hari kebelakangan ini keadaan serta suasana di sini agak berbeza seakan ada pesta besar bakal diadakan  dan penduduk seakan sedang bersedia untuk melihat sendiri PM Malysia secara dekat. 

Bersambung.............

No comments: