21 Feb 2017

Datuk Nizam, pilihan orang Balung di PRU 14.





Assalamualaikum dan Salam sejahtera, selamat pagi salam ceria untuk pembaca setia blog Balungkini yang tidak jemu-jemu untuk berkunjung ke laman web saya tanpa rasa jemu. terimakasih juga di ucapkan kepada pembaca yang selalu memberikan saranan dan komen-komen yang positif dalam memastikan blig ini sentiasa menghidangkan berita dan cerita-carita yang menarik dalam memastikasn pekan Balung sentiasa terkedepan dalam apa jua situasi terutamanya pasaranah dan sebagainya.

Semalam saya hanya melihat dan membaca entry di FB dan memberikan sedikit komen serta pandangan terhadapp beberapa entry yang menarik dan ianya berkaitan dengan kawasan yang berada di sekitar Tawau dan Balung khasnya. Ada yang positif dan tidak kurang yang negatif, tapi apa yang di inginkan ialah komen-komen ikhlas dari semua di dalam memastikan tiada isu yang  dapat diselesaikan hanya kerana terlepas pandang.

Saya sangat tertarik dengan satu entry di facebook dengan ekaun yang bernama Mohd Ahmad Masran . Dengan rasa yang begitu bersemangat dan penuh keyakinan dan beliau memaparkan gambar Datuk  Nizam DSP Abu BAkar titingan dengan catitan yang berbunyi;

Datuk Nizam dsp Abubakar titingan.
Umno mampu untuk menang PRU14 akan datang. 
tidak akan gentar hadapi saingan parti lawan. 
Strategi yang tersusun akan dipastikan setiap rancangan menepati sasaran.

#Salamsehatisejiwa."

Nada nya begitu besemangat, harapan nya begitu tinggi agar Datuk Nizam DSP Abu Bakar Titingan di berikan ruang dan peluang  untuk menjadi Calon pada PRU 14 yang sudah kedengaran bakal muncul dalam masa yang terdekat. 

Datuk Nizam DSP Abu Bakar Titingan adalah Ketua Setiausaha  kepada ketua menteri Sabah dan merupakan mantan Ketua Pemuda Umno Tawau dan Kini adalah Naib Ketua Umno Bahagian P190 Tawau. Kalau di lihat pengalaman beliau di dalam arena politik tempatan kita tidak boleh menafikan  kerana telah berkecimpung lebih kurang 25 tahun semenjak Umno masuk ke Sabah.

Bila sebut saja nama Datuk Nizam terutamanya di DUN Balung seperti di Balung, Quoin Hill, Ranggu, Andrasy, Kg Blok 31, Kg Kinabutan dan semua kawasan yang berada di DUN Balung sudah pastinya penduduk dapat mengenali bukan saja raut wajahnya tetapi melalui sumbangan yang telah di berikan olehnya di setiap kawasan yang ada di DUN Balung. Walaupun beliau bukanlah ADUN bagi Kawasan Balung tetapi beliau akan turun ke lapangan pada setiap hujung minggu dan sudah pastinya bagi memastikan permasalahan yang penduduk hadapi dapat di selesaikan.

Saya ada bertemu dengan seorang guru di salah sebuah sekolah yang berada di DUN Balung dan bertanya tentang DAtuk dan cikgu ituberkata " baik Datukni, apa-apa juga keperluan sekolah ni dia bantu termasuk tambang budak-budak sukan, makan minum dewan, pentas sekolah dan banyak lagi lah< belum dia jadi ADUN dia selalu datang kesini, apalagi kalau sudah jadi ADUN tetaplah di selalu datang ke sini. Harap dia   di berikan peluang ni kali sebab banyak sudah bantuan nya di sekolah kami".



 Rata-rata yang berkomen di entry ini memberikan komen yang sangat positif dan mengharapkan dia di berikan ruang dan peluang untuk menabur bakti dan memberikan seluruh tenaganya untuk memastikan Balung sentiasa terkedepan dalam semua aspek termasuk pendidikan dan sosial .

Dengan perwatakan nya begitu merendah mudah di dekati dan sentiasa mendekati orang balung kuat bekerja sudah pastinya Balung akan bertambah maju, aman makmur seperti yang ada kini dan meneruskan visi serta misi ADUN yang ada kini yang sememangnya tidak dapat di nafikan pencapaian nya.


"Salam dari Bumi Balung"





"semuanya ada di Balung ada di Balung"

No comments: