9 Feb 2016

Kerajaan Perpaduan Umno-Pas bermula di Tawau!

Adakah ianya satu kebetulan untuk  Presiden PAS dibenar memberikan ceramah di Masjid-Masjid yang kerajaan Barisan Nasional sediakan di Tawau dan Kunak? Ataupun ianya satu petanda awal akan keterbukaan daripada Umno tawau dan Lahad Datu untuk mengenepikan fahaman politik demi untuk islam dan perpaduan di antara sesama umat islam ?



Kalau di lihat dari amalan kebiasaan nya perkara sebegini tak pernah dan tak akan berlaku di mana-mana daerah ataupun negeri di bawah pemerintahan kerajaan Barisan nasional. Mungkin juga perkara ini terlepasa pandang dari pihak-pihak yang berkenaan. Jika terlepas pandang pula kenapa majlis ini mendapat promosi yang sangat baik dari pemimpin-pemimpin BN yang ada di Tawau?


Teringat saya akan "Kerajaan Perpaduan" yang selalu bermain-main di media arus perdana maupun media sosial yang rata-rata pembaca memberikan komen yang sangat positif akan perkara ini. Jika dilihat dari keakraban diantara Datuk Sri Najib dan Tuan Guru Hj Hadi Awang  seakan-akan ada perundingan dalam menyatukan melayu dan penyatuan islam dalam pentadbiran Malaysia di masa akan datang!!!. Ini adalah perkara yang agak asing berlaku dan yang pertama pernah berlaku di abad ini diantara pemimpin tertinggi barisan nasiaonal dan pemimpin tertinggi PAS.

Tuan Amud Syed Ali Pengurus Masjid Al-Kausar mewakili AJK Masjid

Apapun ini adalah permulaan yang sangat baik, walaupun berlainan ideologi politik tapi atas dasar Agama dan atas dasar ilmu yang ada pada tuan Guru segalanya di ketepihan demi untuk memartabatkan agama islam di daerah Tawau ini

 Tahniah dan syabas di
Pengurus Masjid Al-Kausar dan Tuan Guru
ucapkan kepada barisan pengurusan Masjid Al-Kausar Tawau kerana sudi memanggil dan memberikan peluang kepada Tuan Guru Hj Hadi Awang untuk datang dan berceramah dan ini adalah satu titik permulaan  yang sangat baik dan ianya juga menjadi harapan segenap umat islam yang ada di Malaysia agar perpaduan ini dapat di teruskan dan dikekalkan pada masa kini dan di masa akan datang.


Adalah diharapkan ianya tidak berakhir di Bumi Tawau tetapi  menjadi langkah permulaan untuk mengujudkan "Kerajaan perpaduan " di Malaysia.

Salam dari Bumi Balung...

"Semuanya ada di balung ada di Balung".



No comments: