8 Feb 2016

Pertemuan yg tak di rancang eratkan silaturahim , ADUN APAS dan Presiden PAS

Walaupun berbeza akan pahaman politik ianya tidak menghalang untuk  ketua Bahagian Umno Tawau untuk berjumpa dan bertegur sapa dengan YAB Tuan Guru Dato Seri Hj Abdul Hadi Awang yang telah berkunjung ke daerah Tawau. 

Pertemuan ini bukan lah di rancang bagi kedua-dua pemimpin ini untuk bersua muka secara dekat akan tetapi ianya terjadi secara kebetulan di bilik VIP Lapangan terbang Tawau.

Sesungguhnya kunjungan Timbalan pengerusi Ulama Sedunia ke Tawau Bumi Peladang merupakan satu penghormatan yang sangat besar kepada umat islam khas nya dan penduduk Tawau am nya dan ianya memberikan gambaran bahawa tiada batasan dalam berpolitik  yang diamalkan di bumi Tawau dan ianya memberikan gambaran bumi Tawau sentiasa terbuka untuk menerima kunjungan dari sesiapa sahaja.

Apa pun sekalung tahniah dan pujian juga harus di beri kepada Menteri belia Dan Sukan Sabah merangkap ADUN Apas kerana sudi dengan rendah hati untuk berjumpa dan mengucapkan selamat datang kepada tuan guru. Ini menunjukkan politik bukanlah penghalang untuk sesama umat islam mengeratkan tali persaudaraan apalagi ianya melibatkan pemimpin tertinggi yang ada di malaysia.

"Semuanya ada di balung, ada di balung".




No comments: